Моніторинг - від англ. «застережливий» -
відстеження, діагностика, прогнозування результатів діяльності, що попереджає
неправомірну оцінку події, факту за даними одиничного виміру (оцінювання).
Документом
щодо порядку проведення моніторингу якості освіти є Постанова Кабінету
Міністрів України від 14 грудня 2011 р. N 1283 Київ на виконання
статті 3 Указу Президента України від 30 вересня 2010 р. N 926 "Про заходи
щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні".
Детальніше ознайомитись Ви можете, перейшовши за наступним посиланням - Моніторинг якості освіти – шлях до прискорення освітньої реформи
Для оперативного реагування на різноманітні ситуації, які виникають в ході навчально-виховного процесу, створено новий інструмент – моніторинг якості освіти, що передбачає безупинне, тривале спостереження навчального процесу й управління ним.
Програма моніторингу якості освітнього процесу у Городоцькій ЗОШ №3 І-ІІІ ст. імені І.Бльока розроблена відповідно до вимог законів України «Про освіту», « Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ ст., нормативно-правових актів чинного законодавства України з питань освіти і науки, а також враховує національний та міжнародний досвід моніторингових досліджень якості освіти.
Тема дослідження: Моніторингове дослідження ступеня адаптації до навчання учнів 5- х класів та дослідження якості математичної підготовки учнів 5- х класів з урахуванням рівня сформованості базових знань, умінь і навичок з математики, отриманих ними під час навчання в початковій школі.
Мета дослідження:
З 2009 і до тепер я проводжу моніторинг якості знань з математики учнів тих класів, яких навчаю. З результатами проведення моніторингу можна ознайомитись, переглянувши публікації в архіві блогу.
Для оперативного реагування на різноманітні ситуації, які виникають в ході навчально-виховного процесу, створено новий інструмент – моніторинг якості освіти, що передбачає безупинне, тривале спостереження навчального процесу й управління ним.
Програма моніторингу якості освітнього процесу у Городоцькій ЗОШ №3 І-ІІІ ст. імені І.Бльока розроблена відповідно до вимог законів України «Про освіту», « Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ ст., нормативно-правових актів чинного законодавства України з питань освіти і науки, а також враховує національний та міжнародний досвід моніторингових досліджень якості освіти.
Тема дослідження: Моніторингове дослідження ступеня адаптації до навчання учнів 5- х класів та дослідження якості математичної підготовки учнів 5- х класів з урахуванням рівня сформованості базових знань, умінь і навичок з математики, отриманих ними під час навчання в початковій школі.
Мета дослідження:
1. Визначити ступінь адаптації
до навчання учнів 5-х класів.
2. Вивчення зв’язку між успішністю учнів і соціальними умовами їхнього життя, результатами роботи вчителя.
3. Порівняти результати даного дослідження з результатами дослідження рівня математичної підготовки учнів 4-х класів, проведеного у 2015 році.
4. Виявити труднощі у засвоєнні учнями 5-х класів навчального матеріалу з математики та з’ясувати шляхи їх подолання.
5. Виявити залежність рівня навчальних досягнень з математики учнів 5-х класів від рівня підготовки у початковій школі, а також взаємозв’язок між рівнем адаптованості учнів до навчання та їхньою успішністю.
Об’єкт моніторингового дослідження. Ступінь адаптації учнів 5-х класів та результати навчання математики учнів 5-х класів.
Суб’єктами моніторингу є: адміністрація школи.
Виконавцем моніторингу є: заступник директора з НВР Калитчак Л.І., вчитель-предметник Скварко О.І., класні керівники
Цупер М.Д. та Скварко О.І.
Очікувані результати.
1. Отримання необхідного фактичного матеріалу, який дасть можливість корегувати адаптацію 5-х класів до навчання, статистичної та кількісно-якісної інформації про освітній процес.
2. Покращення функції управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських рішень.
3. Використання вчителем інформації про рівень сформованості знань, умінь і навичок з математики.
Етапи проведення моніторингу.
І етап – підготовчий, передбачає постановку мети, визначення об’єкта спостережень, встановлення термінів проведення моніторингу, підбір інструментарію (вересень).
ІІ етап – практичний. Збір інформації через проведення співбесід, відвідування уроків. Проведення контрольних робіт, а саме: оцінювання залишкового рівня знань (вересень); оцінювання за перший семестр (грудень); оцінювання за рік (травень). Аналіз документації, самооцінка.
ІІІ етап – аналітичний. Аналіз інформації (вересень, грудень, травень). Аналіз результатів виконання контрольних робіт і тестових завдань з математики. Порівняльний аналіз результатів моніторингових досліджень з математики 4-х класів (2014-2015 н.р.) і 5-х класів (2015-2016 н.р.). Розробка рекомендацій і пропозицій, формування висновків, коректування. Прогнозування (травень). Прийняття управлінських рішень (травень).
Підсумки моніторингу.
1. Підсумки моніторингу провести 2 рази на рік (за підсумками І семестру, навчального року).
2. Результати моніторингу оформити у вигляді схем, діаграм. Висвітлити в довідково-аналітичних матеріалах, що мають конкретні, реально-виконувані рекомендації.
3. Підсумки досліджень обговорити на нарадах при директорі, засіданнях шкільних методичних об’єднаннях.
Характеристика інструментарію дослідження:
1. Бесіда з вчителем.
2. Тести контрольних робіт. Тестів з математики для 5-х класів.
3. Аналіз результатів виконання контрольних робіт і тестових завдань (5 клас) з математики.
4. Порівняльний аналіз результатів моніторингових досліджень з математики учнів 4-х класів (2014-2015 н.р.) і 5-х класів (2015-2016 н.р.).
5. Висновки за результатами моніторингового дослідження.
6. Рекомендації для вчителя, який навчає у 5-х класах.
Прийняття управлінських рішень.
1. Наказ по школі за підсумками проведення моніторингового дослідження ступеня адаптації до навчання 5-х класів та дослідження якості математичної підготовки учнів 5-х класів.
2. Вироблення рекомендацій для вчителів.
2. Вивчення зв’язку між успішністю учнів і соціальними умовами їхнього життя, результатами роботи вчителя.
3. Порівняти результати даного дослідження з результатами дослідження рівня математичної підготовки учнів 4-х класів, проведеного у 2015 році.
4. Виявити труднощі у засвоєнні учнями 5-х класів навчального матеріалу з математики та з’ясувати шляхи їх подолання.
5. Виявити залежність рівня навчальних досягнень з математики учнів 5-х класів від рівня підготовки у початковій школі, а також взаємозв’язок між рівнем адаптованості учнів до навчання та їхньою успішністю.
Об’єкт моніторингового дослідження. Ступінь адаптації учнів 5-х класів та результати навчання математики учнів 5-х класів.
Суб’єктами моніторингу є: адміністрація школи.
Виконавцем моніторингу є: заступник директора з НВР Калитчак Л.І., вчитель-предметник Скварко О.І., класні керівники
Цупер М.Д. та Скварко О.І.
Очікувані результати.
1. Отримання необхідного фактичного матеріалу, який дасть можливість корегувати адаптацію 5-х класів до навчання, статистичної та кількісно-якісної інформації про освітній процес.
2. Покращення функції управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських рішень.
3. Використання вчителем інформації про рівень сформованості знань, умінь і навичок з математики.
Етапи проведення моніторингу.
І етап – підготовчий, передбачає постановку мети, визначення об’єкта спостережень, встановлення термінів проведення моніторингу, підбір інструментарію (вересень).
ІІ етап – практичний. Збір інформації через проведення співбесід, відвідування уроків. Проведення контрольних робіт, а саме: оцінювання залишкового рівня знань (вересень); оцінювання за перший семестр (грудень); оцінювання за рік (травень). Аналіз документації, самооцінка.
ІІІ етап – аналітичний. Аналіз інформації (вересень, грудень, травень). Аналіз результатів виконання контрольних робіт і тестових завдань з математики. Порівняльний аналіз результатів моніторингових досліджень з математики 4-х класів (2014-2015 н.р.) і 5-х класів (2015-2016 н.р.). Розробка рекомендацій і пропозицій, формування висновків, коректування. Прогнозування (травень). Прийняття управлінських рішень (травень).
Підсумки моніторингу.
1. Підсумки моніторингу провести 2 рази на рік (за підсумками І семестру, навчального року).
2. Результати моніторингу оформити у вигляді схем, діаграм. Висвітлити в довідково-аналітичних матеріалах, що мають конкретні, реально-виконувані рекомендації.
3. Підсумки досліджень обговорити на нарадах при директорі, засіданнях шкільних методичних об’єднаннях.
Характеристика інструментарію дослідження:
1. Бесіда з вчителем.
2. Тести контрольних робіт. Тестів з математики для 5-х класів.
3. Аналіз результатів виконання контрольних робіт і тестових завдань (5 клас) з математики.
4. Порівняльний аналіз результатів моніторингових досліджень з математики учнів 4-х класів (2014-2015 н.р.) і 5-х класів (2015-2016 н.р.).
5. Висновки за результатами моніторингового дослідження.
6. Рекомендації для вчителя, який навчає у 5-х класах.
Прийняття управлінських рішень.
1. Наказ по школі за підсумками проведення моніторингового дослідження ступеня адаптації до навчання 5-х класів та дослідження якості математичної підготовки учнів 5-х класів.
2. Вироблення рекомендацій для вчителів.
Немає коментарів :
Дописати коментар